► Brieven en formulieren van de gemeente zijn vooriedereen begrijpelijk.
► We vinden het normaal dat de gemeente de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed te helpen.
► De digitale dienstverlening van de gemeente is van goede kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huisregelen en wanneer het hen uitkomt.
► Het gemeentehuis is fysiek bereikbaar en kent openingstijden buiten kantoortijden voorzaken die je niet digitaal kunt regelen.Bij vragen is het altijd mogelijk om een mens te spreken in plaats van een computer.
► De gemeente zorgt ervoor dat ICT volledig up-to-date is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen digitale hacks en cyberaanvallen.
► Een transparante overheid vinden wij belangrijk. De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de besteding van subsidies.
► De gemeente werkt samen met andere overheden om digitale criminaliteit zoals identiteitsfraude tegen te gaan en te bestraffen.
► De wereld houdt niet op bij de gemeentegrens. De gemeente werkt slim samen met andere
overheden in de omgeving als dit leidt tot betere oplossingen voor bereikbaarheid, regionale
werkgelegenheid of woningbouw.