Alex Heijstee

Sinds een aantal maanden ben ik burgerraadslid namens de VVD, voor de gemeente Neder-Betuwe, na eerder al een tijd deel te hebben genomen aan de fractievergaderingen. Tijdens die periode ben ik overtuigd geraakt dat de lokale VVD-fractie echt een verschil wil en kan maken voor de gemeente, waarbij het algemeen belang voorop staat.

Ik heb me aangemeld bij de politiek, omdat ik graag maatschappelijk betrokken wil zijn. Er spelen veel dingen in de gemeente, waarbij je echt een verschil kunt maken voor de bewoners.

Zelf heb ik me de afgelopen tijd verdiept in de klimaatdoelstellingen, die we als gemeente moeten halen. Dit is een moeilijke opgave, waarin we alle hulp van de inwoners van onze gemeente nodig hebben, om door bijvoorbeeld eigen zonnepanelen stroom op te wekken en door isolatie de afname van gas enorm te verminderen. Ook als lokale VVD hebben wij uiteraard onze steun uitgesproken voor kerncentrales, zonder de centrales kunnen we nooit een stabiele stroomvoorziening regelen en zijn we voorstander van verlengen en gerichter uitvoeren van subsidies om het voor iedereen betaalbaar te maken.

Ik heb er erg veel zin in om ook na de verkiezingen door te gaan om te werken aan een gemeente die werkt voor u!